Aalsmeerweg 79
1059 AE Amsterdam
route

T. 020 4897663
info@landzaat.nl

KvK 27189711
privacyverklaring
disclaimer
V N M S P A S R H S R R E t

DIENSTEN

Belastingaangifte Amsterdam

Onze belangrijkste diensten zijn het opstellen van belastingaangiften voor ondernemers en ZZP’ers uit de regio Amsterdam. Maar welke aangiften moet u precies doen? Als ondernemer moet u in ieder geval aangifte inkomstenbelasting doen. Uw diensten en producten zijn verder bepalend of u aangifte omzetbelasting moet doen. In de praktijk moeten veel ondernemers en ZZP’ers deze belastingaangifte doen.
Als u een BV heeft, dan moet u ook aangifte vennootschapsbelasting en dividendbelasting doen.
Verder verwerken wij periodiek de zakelijke administratie van onze klanten, wij stellen de jaarrekening samen en geven belastingadvies.

Jaarrekening

Voor ondernemers is het gebruikelijk om een jaarrekening op te laten stellen. Gegevens uit de jaarrekening (het resultaat en de balans) moeten namelijk ingevuld worden bij de aangifte inkomstenbelasting (voor een eenmanszaak, vof of ZZP’er). Voor een BV moeten deze gegevens bij de aangifte vennootschapsbelasting ingevuld worden.
In de jaarrekening staat tevens essentiële financiële informatie voor u als ondernemer, zoals de opbouw van het resultaat, de jaarlijkse veranderingen en uw bezittingen en schulden. Als u een hypotheek of lening wilt afsluiten, dan is een jaarrekening altijd noodzakelijk.

Aangifte omzetbelasting (BTW)

Uw producten of diensten bepalen of u aangifte omzetbelasting moet doen. Als deze echter vrijgesteld zijn van omzetbelasting, dan hoeft u geen aangifte te doen. In de zorg en het onderwijs zijn bijvoorbeeld veel vrijstellingen. Veel ondernemers moeten echter wel deze belastingaangifte doen. De aangifte omzetbelasting is meestal per kwartaal. U kunt de aangifte omzetbelasting laten doen door Administratiekantoor Landzaat in Amsterdam-Zuid!

Aangifte inkomstenbelasting

Een ondernemer en ZZP’er moet elk jaar de aangifte inkomstenbelastingdoen. Daarbij moeten een ZZP’er, eenmanszaak en vof het resultaat en balans invullen en een DGA (directeur-grootaandeelhouder van een BV) het loon en het dividend dat hij van zijn BV ontvangen heeft.
Een ZZP’er, eenmanszaak en vof hebben meestal recht op diverse fiscale aftrekposten, bijvoorbeeld: de zelfstandigenaftrek, startersaftrek, de MKB-winstvrijstelling en de FOR (de fiscale oudedagsreserve). Het belastbaar bedrag waarover u belasting moet betalen kan hierdoor flink lager worden!
Uw persoonlijke situatie heeft ook invloed op de aangifte zoals: fiscaal partnerschap, kinderen, eigen woning, vermogen. Deze belastingaangifte kan hierdoor complex worden. U kunt dit dan uiteraard uitbesteden aan Administratiekantoor Landzaat in Amsterdam-Zuid.

Aangifte loonheffing

Als u personeel in dienst heeft dan moet u een salarisadministratie (laten) bijhouden en periodiek aangifte loonheffing doen. Dit geldt zowel voor een eenmanszaak, vof als BV. Een ZZP’er hoeft dit niet te doen, een ZZP’er heeft namelijk geen personeel in dienst. Een DGA van een BV moet over het algemeen ook loon uit de BV opnemen.

Aangifte vennootschapsbelasting

Alleen een BV (besloten vennootschap) moet deze belastingaangifte doen.
Bij de aangifte vennootschapsbelasting moet het resultaat en de balans van de BV worden aangegeven. Als de BV dividend heeft uitgekeerd, dan moet er ook aangifte dividendbelasting worden gedaan.
Bent u dus op zoek naar Belastingaangifte Amsterdam? Vraag dan eens een offerte aan bij Administratiekantoor Landzaat in Amsterdam-Zuid.